.
Latest News

Uju vs Orang Gilo bag:4

17 Aug 2014 , Posted by Unknown at 01:07

"gebruuuuuuk" adoooooooooooh.....
Suara tu mulah uju dgn Atoi kawan uju tekejot
Belari kami ngegak asal suara dari menai nyak
Rupa2 orang gila yg biasa uju kerja kena rodok nebiak pakai lereng
Gara2 sentua gi nukoh bersehkan kaki nya yg kena taik sapi

Jadi jom mantau ada lereng nebiak nak ngerodok e

Orang gila : adoooh loi...pedeh aku tu..tampak e aku nak Game over am tu
Uju aloi : duan pun bah bo..dah pedeh piak gik tau nak betungak
Orang gila : keti asa nak lepas kaki ku tu loi..tau jom aku minta tlong loi
Uju aloi : minta tlong apai bo..tik dpat pasti kami bantu
Orang gila : tuk kan gara2 taik sapi jadi aku nak makan pepes taik sapi..
Uju aloi : menai ada utan piak bo..biar atoi ja bah yg pegi ngegak e
Atoi : di menai ada jual utan nya loi
Uju aloi : waiii...gegak ja taik sapi..nti di bungkus pakai daon pisang..akal2 jak bah

Pegi am atoi tu ngegak e..pan lama atoi pun pulang maik pepes taik sapi asal2 teh
Atoi : haa tu bo..pepes taik sapi yang duan nak tedi..
Orang gila : aok makaseh bah toi..coba ikau asa lu toi..nyaman jom
Atoi : wiiih..ngai aku kah bo
Uju aloi : waai..di culet sikit jak bah toi..kaseh sentua kan gi pedeh..
Atoi : aok am...(dah di culet dengan di rasa) Cuuiiiiih...dasak..asli jom nyaman bo
Orang gila : eeen..ikau yang sehat ja tau medah jom nyaman..apai gi aku yg gi pedeh
hahahaha..ada yang lebih banga dari ikau loi..untong aku cuma gila jom banga
Uju aloi : hahahaha..slamat jom kena kerja abo gi...kaseh ikau toi...
Atoi : celaka deh...(sambel ngelutah2 nak temuntah)



sumber :Poro Ro Laman Bejantoh Bahasa Ulu

Currently have 0 komentar:

Leave a Reply

Post a Comment

trima kasih sudah berkunjung dan memberi komentarnya, jangan lupa follow...

Followers

Copyright 2009 - ncek minah meradang .. All Rights Reserved.
FalknerPress Template by Blogger Templates. Original Design by CamelGraph Modified by Abu Farhan